Teskstil, kunst og design sammarbeid! Ladyburke//Gromuktaholter

Jeg ble kontaktet i våres av den pågangsrike og effektive damen Nina Tåsen, som kom med spennende forslag om et samarbeid. Nina er damen bak firmaet Ladyburke som er spesialisert på design fra Marocco, være seg nydelige lamper, tepper og kunsthåndverk. 
Jeg har studert tekstil og jeg er en nerd på å samle på vakkert håndarbeid og folkloristiske tekstiler. Endelig kan jeg kombinere bildene mine på tekstil (slik jeg ønsker da jeg studerte på KHiO) og skape produkter som kan bekle folk og interiør! Dette er utrolig spennende! Prosjektet er i startfasen nå, vi tester ut trykking, farger og ulike kvaliteter på sjal og puter. Mye av dette jobbet jeg med da jeg var på Bali i år, der ble jeg jo ytterligere inspirert av alle tekstilene rundt meg!
Kun det beste er godt nok når Ladyburk/Muktamagic skal lanseres, vi skal ha kvaliteter som silke, bomull og kanskje ull! (lansering blir høst 2013) Produktene skal ut i gallerier og interiørforretninger rundt i hele landet og allerede nå har vi fått inn bestillinger! Sommerferien er her og planer skal legges videre, imens vi prøver å roe ned hyperaktiviteten litt under sola!

 God sommer.

http://ladyburk-lb.blogspot.no/2013/07/fargerik-hst-fra-ladyburk.html

Sneak peak:



På Ladyburk kontoret jobber også BLOOMING, Emil Bahnson, mannen som i sin tid koblet meg til Nina! Flinke, flotte folk som det nærmest spruter energi og god karma av lang vei!! Sjekk ut Emil's inspirasjons-blogg: http://www.blooming.no/blogg/

Blogglisten