Inception av Christopher Nolan




Drømmer i stor skala

Jeg har gledet meg lenge til den nye filmen til Nolan! Nå er den her og jeg ser frem til å se hans fantastsike, spektakulære effekter og magiske uttrykk. Dette er en actionfilm der drømmer og evnen til å se inn i andres tanker og drømmeverden bygger historien. Leonardo Di Caprio spiller hovedrollen. Rollelisten for øvrig er som alltid i Nolans filmer eksepsjonellt god der finner vi bla. Cillian Murphy, Marion Cotillard, Michael Cain og Ellen Page. Andre gode av Nolan: Memento (2000) og The Prestige (2006) og The Dark Knight (2008)
Se trailer av Inception :
http://www.dagbladet.no/2010/07/21/kultur/film/filmanmeldelser/anmeldelser/12589971/

Jeg har alltid interessert meg for filmer som på en eller annen måte prøver å visuallisere drømme-verdenen enten det er på et filosofisk eller fiksjonsmessig plan, nevner raskt en annen favoritt, Michel Gondrys The Science of Sleep (2006). Vel verdt å se og bli forvirret på en deilig måte! Og for ikke å glemme at hovedrollen spilles av Gabriel Garcia Bernal..




Blogglisten