Nye litografier Solminne og Nattsol


"Solminne" 45 x 42 cm motivformat, kun opplag 50 stk. 

 "Nattsol" 45 x 42 cm motivformat, kun opplag 30 stk.


Denne gangen ble motivet skrapt frem med skalpell og malt med tynn pensel, slik jobbet jeg frem det siste litografiet fra et sort dekkende lag med tusj på steinen. Underveis i prosessen fant jeg ut at det var riktig å lage to versjoner, fordi jeg likte godt å se linjene i den sorte tusjen, før jeg la på de andre fargene. Dermed har jeg to små eksklusive opplag, og det liker jeg! Dette motive har fulgt meg siden 2009 og jeg er fortsatt glad i å lage versjoner av hjorten og damene (mine som sitter maskerte på strippeklubb i Berlin, en gang på 1920-tallet). I dag er det "signerings-søndag" og det har allerede blitt solgt god en del! Veldig hyggelig.
Ta kontakt på gro_holter(at)hotmail.com om du er interessert. Galleripris er 3000,-


På verkstedet Fredriksens Grafikk Oslo

© Gro Mukta Holter. All rights reserved


Blogglisten